Kırşehir’de çikolata satışı yapan esnaflar, Kurban Bayramı öncesi satışların Ramazan Bayramı’ndaki seviyelere ulaşmadığını bildirdi. Ramazan döneminde çikolata talebinde artış yaşanırken, Kurban Bayramı'na sayılı günler kala bu ilginin gözle görülür biçimde azaldığı kaydedildi.

TÜKETİCİ TERCİHLERİ DEĞİŞTİ

Kırşehir’de faaliyet gösteren çikolatacılar, Kurban Bayramı’nda tüketicilerin önceliklerinin farklılık gösterdiğine dikkat çekti. Ramazan ayında bayram ziyaretlerinin vazgeçilmez ikramı olan çikolataların yerini, Kurban Bayramı’nda daha çok et ve kurban kesimiyle ilgili hazırlıklar aldı. Bu değişimin satış grafiklerine de yansıdığı belirtildi.Whatsapp Image 2025 06 02 At 15.52.03 (1)

Belediye tesislerine bayram düzenlemesi
Belediye tesislerine bayram düzenlemesi
İçeriği Görüntüle

ESNAFTAN GÖZLEMLER

Kentteki bazı çikolata işletmeleri, Ramazan Bayramı’nda yaşanan yoğunluğun, Kurban Bayramı’nda görülmemesini bayramlar arasındaki kültürel farklara bağladı. Kırşehirli esnaf, Kurban Bayramı’nda çikolatadan ziyade şekerleme ve çocuklara özel oyuncaklı ürünlerin daha çok talep gördüğünü ifade etti.

BAYRAM HAZIRLIĞINDA ÖNCELİK ET ÜRÜNLERİNDE

Çarşı pazar hareketliliğini değerlendiren Kırşehirli vatandaşlar da alışveriş önceliklerinin bu dönemde daha çok kurbanlık alımı, kasap hizmetleri ve et saklama araçları gibi ürünlere yöneldiğini söyledi. Çikolata gibi tatlı ürünlerin ise Ramazan Bayramı’ndaki kadar rağbet görmediği belirtildi.Whatsapp Image 2025 06 02 At 15.52.05

BEKLENTİLER KARŞILANMADI

Esnaflar, Kurban Bayramı’nda beklenen satış oranlarına ulaşılamadığını, ancak gelecek bayramlarda tüketici eğilimlerini dikkate alarak ürün yelpazesini çeşitlendirmeye yönelik çalışmalarını sürdüreceklerini açıkladı. Kırşehir genelinde çikolata sektörü, bayram alışkanlıklarının değişen dinamiklerini yakından takip ederek buna göre pozisyon almayı sürdürüyor.

Muhabir: SEDANUR ASAN