Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, erişilebilirlik düzeyini doğrudan öğrenci deneyimiyle değerlendirdi. Coğrafya Bölümü 4. sınıf öğrencisi Helin Coşkun ve annesi, Dekan Prof. Dr. Faruk Selçuk ile yapılan görüşmede üniversite hayatı boyunca karşılaşılan fiziksel ve sosyal engeller ele alındı.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü 4. sınıf öğrencisi Helin Coşkun ve annesi, Dekan Prof. Dr. Faruk Selçuk ile Doç. Dr. Mahmut Mak’ın katılımıyla görüşme gerçekleştirdi. Görüşmede Coşku’nun üniversite sürecinde karşılaştıkları fiziksel ve sosyal engeller, bu engellere yönelik geliştirilen çözümler, geleceğe dair hedefler ve öneriler üzerinde duruldu.
KAEÜ’DE GÜNLÜK YAŞAMI KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
Helin Coşkun, başta Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi olmak üzere Fen-Edebiyat Fakültesi’nin, dezavantajlı bireylerin günlük yaşamını kolaylaştırabilecek altyapıya sahip olduğuna dikkat çekti.
Eğitim süreci boyunca fakülte yönetimi ve akademik kadro tarafından sağlanan destekle yalnızca akademik gelişimini değil, aynı zamanda sosyo-kültürel uyum sürecini de başarıyla yürüttüğünü ifade etti.
Coşkun, eğitim süreci boyunca karşılaştığı erişim sorunlarını Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Kalite Yönetim Sistemi kapsamında faaliyet gösteren Memnuniyet Yönetim Sistemi üzerinden ilgili birimlere ilettiğini, yapılan başvuruların büyük kısmının olumlu şekilde sonuçlandığını ifade etti. Ayrıca bu sistemin, engelli bireylerin ihtiyaçlarının hızlı ve etkili biçimde karşılanmasına katkı sağladığını da vurguladı.
DEKAN SELÇUK’TAN ÇOŞKUN’A DESTEK
Görüşmenin sonunda Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Faruk Selçuk, Helin Coşkun’u azmi ve kararlılığı nedeniyle tebrik etti ve mezuniyet sonrası akademik çalışmalarına devam etmesi konusunda önerilerde bulundu.
Coşkun’a bundan sonraki hayatında başarılar dileyen Dekan Selçuk, “Karşılaştığınız tüm zorluklara rağmen yılmadan ilerlemeniz, tüm öğrencilerimiz için ilham verici bir örnektir. İdeallerinizden asla vazgeçmeyin” dedi.
Fakülte, çeşitli yetenek ve ihtiyaçlara sahip bireylerin eşit şartlarda eğitim görmesini sağlamak amacıyla çalışmalarını devam ettiriyor ve öğrenci deneyimlerinden yola çıkarak hizmet kalitesini sürekli artırmayı amaçlıyor.