TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda kabul edilen ve kamuoyunda tartışmalara yol açan önerge, Kırşehir’de görev yapan Nüfus ve Vatandaşlık İl Müdürlerini de yakından ilgilendiriyor. Kabul edilen düzenleme, uzun süredir devam eden statü ve ücret adaletsizliğini daha da belirgin hale getirdi.
2011 yılında yürürlüğe giren 666 sayılı KHK’nin 2 sayılı cetvelinde tüm bakanlık il müdürlerinin listelendiği hatırlatılırken, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlerinin bu listede yer almadığı vurgulanıyor. Yalnızca 1 sayılı cetvelde, Şube Müdürü ve İlçe Nüfus Müdürü ile aynı seviyede gösterilen müdürler, aradan geçen yıllarda statü kaybı yaşadı.
EMSAL KURUMLARLA KARŞILAŞTIRMA
Kırşehir’deki Nüfus ve Vatandaşlık İl Müdürleri, Göç İdaresi, Kültür ve Turizm, Sanayi ve Teknoloji, İl Gençlik ve Spor, Aile ve Sosyal Hizmetler, SGK ve İŞKUR İl Müdürleri ile karşılaştırıldığında eşitsizlik belirginleşiyor. Bu kurumların il müdürleri görevde yükselme sınavına tabi tutulmadan atanırken,
Nüfus ve Vatandaşlık İl Müdürleri birçok sınavdan geçerek görev aldıkları halde astlarıyla aynı cetvelde değerlendiriliyor. 2011 yılı öncesinde Nüfus ve Vatandaşlık İl Müdürlerinin, Defterdar, Müftü, Emniyet Müdürü ve Milli Eğitim Müdürü gibi yöneticilerle aynı statüde bulunduğu hatırlatılıyor. Ancak mevcut düzenleme, Kırşehir’deki il müdürlerinin hak kaybını sürdürmesine neden oluyor.
İtirazlarda, bakanlığın taşra teşkilatında ilçe düzeyinde örgütlenme hakkına sahip tek ana hizmet biriminin İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü olduğu vurgulanıyor. 5901 sayılı Kanun ve ilgili yönetmeliklerde İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlerinin bakanlık "İl Müdürü" olarak tanımlandığı ifade ediliyor.




