BİLSEM’de kayıt yenileme süreci başladı
BİLSEM’de kayıt yenileme süreci başladı
İçeriği Görüntüle

Eğitim Bir-Sen Kırşehir 1 Nolu Şube Başkanı Fatih Mehmet Yavuz, sona eren 2024–2025 eğitim öğretim yılına ilişkin detaylı açıklamalarda bulundu. Öğrencilere sınavlarda başarı dileğinde bulunan Yavuz, tüm eğitim çalışanlarına gösterdikleri özveri dolayısıyla teşekkür etti.

KÜRESEL EĞİTİM REKABETİNDE ÖĞRETMENİN ROLÜ

Eğitim sistemlerini daha verimli hâle getirmek isteyen ülkeler arasında yoğun bir rekabet yaşandığına dikkat çekildi. Açıklamada, öğretmen niteliğinin artırılması, okul kapasitelerinin güçlendirilmesi ve bürokrasinin etkinleştirilmesinin, reform yapan ülkelerin ortak stratejileri arasında yer aldığı ifade edildi.Ebs

YENİ MÜFREDAT VE KARİYER BASAMAKLARI

Yeni müfredatın öğrenci katılımını artırmayı hedeflediği belirtildi. Kariyer basamakları sürecine ilişkin sınavsız bir sistem beklentisi dile getirildi. Bununla birlikte, eğitim çalışanlarının çözüm bekleyen birçok sorunla karşı karşıya olduğu vurgulandı.

EKONOMİK SORUNLAR VE MALİ HAKLAR

Enflasyonun kamu çalışanlarını derinden etkilediği ifade edilerek, öğretmenlerin alım gücünü artırmaya yönelik mali iyileştirme talepleri yinelendi. Birim ek ders ücretlerinin yetersizliği ve teşvik eksikliklerinin giderilmesi gerektiği aktarıldı.

SÖZLEŞMELİ VE ÜCRETLİ ÖĞRETMENLİĞE TEPKİ

Sözleşmeli öğretmenliğin aile bütünlüğünü bozduğu belirtilerek, kadroya geçirilme sürecinin tamamlanması istendi. Ücretli öğretmenliğin kaldırılması ve boş derslerin kalmaması için yeterli atama yapılması gerektiği bildirildi.

YER DEĞİŞİKLİĞİ VE ATAMA SİSTEMİNE ELEŞTİRİ

Öğretmenlerin yer değişikliği taleplerinin karşılanamaması nedeniyle mağduriyetler yaşandığı belirtildi. İstihdamda güçlük çekilen bölgelerde görev yapanlara ilave teşvikler verilmesi önerildi.

YÖNETİCİLİK VE GÖREVDE YÜKSELME SÜREÇLERİ

Eğitim yöneticiliği için liyakat esaslı, sınav puanı ve başarı ölçümüne dayalı bir sistem kurulması gerektiği ifade edildi. Sıklıkla değişen mevzuatın eğitimde sürekliliği zedelediği kaydedildi.

YARDIMCI PERSONEL VE FİZİKİ YETERSİZLİKLER

Okullar arasındaki nitelik farkının sebeplerinden biri de okulların fiziki altyapı ve donanım eksiklikleridir. Okulların laboratuvar, yabancı dil sınıfı, bilgisayar sınıfı ve ders kitabı haricindeki öğretim materyali ihtiyacı had safhadadır. Hâlihazırda eğitim kurumları yönetimlerinin kullanımına tahsis edilmiş hiçbir ödenek mevcut değildir. Hizmetli/güvenlik personelinin ücret, vergi ve sosyal güvenlik primleri, basit onarım, günlük rutin giderler, internet faturaları ödemeleri, sosyal faaliyetler için yol ve benzeri giderler, kırtasiye masrafları gibi zorunlu harcamalar, okul aile birliklerine yapılan bağışlardan karşılanmaktadır. Bu durumda da okul yöneticilerinin bakanlık genelgeleriyle bağış konusunda eli kolu bağlanmaktadır.Ebs1
Bakanlık, yaşanan sorunları, ortaya çıkan olumsuz tabloyu dikkatlice değerlendirerek, aynı sorunların yeni eğitim-öğretim yılında da tekerrür etmemesi için muhtemel olumsuz sonuçları gözeterek soruna ivedilikle müdahale etmelidir. Temizlik ve güvenlik başta olmak üzere yardımcı hizmetler için gerekli personel ihtiyacı il veya ilçe millî eğitim müdürlükleri eliyle hizmet alımı yoluyla karşılanmalı ya da istihdam için gerekli kaynak aktarılmalıdır.
Kırşehir'deki okullarda da laboratuvar, bilgisayar sınıfı ve öğretim materyali ihtiyaçlarının karşılanmadığı ifade edildi.

DEPREM BÖLGESİNDE EĞİTİMİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ

Şubat 2023’te meydana gelen depremler, yaygın bir yıkıma ve 50 bini aşkın insanımızın hayatını kaybetmesine neden olmuştur. Deprem bölgesindeki konut ihtiyacı, hayat kalitesinin bozulması ve zorunlu yer değişikliği gibi etmenler, eğitim ve öğretim üzerindeki olumsuz etkilerini hâlâ hissettirmektedir. Yeniden inşa ve kentsel dönüşüm uygulamaları çerçevesinde bölgedeki eğitim kurumu ihtiyacı hızla tespit edilerek giderilmeli, mevcut kurumların altyapıları ve kapasiteleri güçlendirilmelidir. Bölgedeki eğitim ve öğretimi etkileyecek en önemli unsurlar arasında bulunan öğretmenlerin psikolojik iyi olma hâlleri, barınma, hayat şartlarının niteliği ve mevcut desteklerin devamlılığı, yeni atanacak öğretmenlerin nerelerde görevlendirileceği ve barınma şartları ile ilgili sorunlar hızla çözüme kavuşturulmalıdır.Ebss
Eğitim-öğretim, mevzuatın üstünde, müfredatın dışında, ders programlarıyla sınırlanamayacak derecede hayatın her anını kuşatan bir faaliyet olarak görülmelidir. Yaz, bir tatil değil, daha iyi bir başlangıç için bir mola olarak değerlendirilmelidir. ‘Hayat her anıyla bir okul, her yenilik gelişim için bir merhale, edinilen her güzel davranış yeni bir kazanımdır’ anlayışıyla yeni başlangıçlar için nitelikli dokunuşlar gerçekleştireceğimiz, kendimize ve gelişimimize katkıda bulunacak faaliyetlere ağırlık vereceğimiz bir dönem olması temennisiyle emeklerinden dolayı öğretmenlerimize teşekkür ediyor, öğrencilerimize güzel bir gelecek diliyor; yeni eğitim-öğretim yılına sorunsuz başlamak için mevcut sorunların acilen çözülmesi gerektiğinin altını bir kere daha çiziyoruz.

ÖĞRETMENLERİN TALEPLERİ YER BULMAYI BEKLİYOR

Alan değişikliği, şube müdürlüğü atamaları ve kadro hakları gibi pek çok konuda öğretmenlerin net düzenlemelere ihtiyaç duyduğu dile getirildi. Eğitim çalışanlarının tamamına yönelik sosyal hakların ve kariyer yollarının genişletilmesi gerektiği ifade edildi.Ebs-3

KIRŞEHİR’DE EĞİTİMİN GELECEĞİ İÇİN BEKLEYİŞ SÜRÜYOR

Fatih Mehmet Yavuz’un yaptığı açıklama, Kırşehir’de eğitim alanında karşılaşılan yapısal sorunlara dikkat çekti. Yeni eğitim öğretim yılı başlamadan önce sorunların çözülmesi çağrısı yinelendi. Açıklamanın sonunda tüm öğretmenlere teşekkür edilirken, öğrenciler için başarılı bir gelecek temennisinde bulunuldu.

Muhabir: AYNUR BAYRAK