Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi’nde öğrencilerin akademik başarılarının yanı sıra sosyal yeterliliklerini de belgeleyen çalışmalar hız kazandı. Teknoloji Transfer Ofisi tarafından yürütülen Ahi TTO Talks Podcast Serisi kapsamında gerçekleştirilen özel yayında, üniversitenin eğitim vizyonu, yeni fakülteler, müfredat değişiklikleri ve öğrenci memnuniyetine yönelik planlar detaylı biçimde ele alındı.

Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, eğitimde ezberi bozacak adımları ve öğrenci merkezli yaklaşımıyla öne çıkıyor. Bu vizyonun ses bulduğu özel bir podcast yayınında, üniversitenin yol haritası ve güncel atılımları masaya yatırıldı. Yayının konuğu ise Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Musa Özata vardı.

Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi’nin (TTO) imzasını taşıyan yayını Öğr. Gör. Dr. Mahmut Sarı ve TTO Uzmanı Öğr. Gör. Veysel Akatay hazırlayıp yönetti. Sunuculuğunu TTO stajyer öğrencisi Eda Dursun yaparken, yayının nabzını TTO stajyeri Mustafa Ölmezses destekledi. Kalite vizyonunun satır aralarına inilen bu bölümde, merak edilen sorular doğrudan Prof. Dr. Musa Özata’ya yöneltildi.

YETERLİLİK TEMELLİ MÜFREDATA GEÇİŞ

Podcastin bu bölümünde Prof. Dr. Musa Özata, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'nin eğitim-öğretim süreçlerindeki mevcut durumu, açılması planlanan yeni fakülte ve bölümleri, yeterlilik odaklı müfredat çalışmalarını ve öğrenci memnuniyetini artırmaya yönelik yürütülen uygulamaları paylaştı.

Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi gündeme taşınıyor
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi gündeme taşınıyor
İçeriği Görüntüle

ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİNE ODAKLANAN YAKLAŞIM

Prof. Dr. Musa Özata, üniversitenin akademik başarıların yanı sıra, öğrencilerin çok yönlü gelişimini hedefleyen projelere yönelik çalışmalar yürüttüğünü aktardı. Bu kapsamda, 2025 yılı itibarıyla uygulamaya alınan Sosyal Transkript sistemiyle, öğrencilerin ders dışı kazanımlarının da resmi olarak belgelendiğini ifade eden Özata, uygulamanın yoğun ilgi gördüğü bilgisini paylaştı.

Podcast yayını sırasında, “Eğitim sadece derslerden mi ibaret?” sorusu temelinde eğitimde yaşam becerileri ve sosyal yeterliliklerin önemi vurgulandı. Ayrıca, eğitim kalitesinin nasıl ölçülüp sürdürülebileceği, ideal bir öğretim elemanında bulunması gereken özellikler ile üniversitenin geleceğe yönelik eğitim vizyonu kapsamlı şekilde ele alındı.

Muhabir: BURCU ÖZTÜRK