13 Ekim Dünya Afet Risklerini Azaltma Günü kapsamında Kırşehir’de İl AFAD Müdürlüğü ve MEB AKUB Ekipleri iş birliğiyle Aşıkpaşa İlkokulu ve Ortaokulu’nda geniş kapsamlı deprem ve tahliye tatbikatı gerçekleştirildi. Tatbikat, öğrencilerin afetlere karşı hazırlıklı olmalarını sağlamak ve bilinçlendirmek amacıyla organize edildi.
ÖĞRENCİLERDE UYGULAMALI BİLGİLENDİRME
Tatbikat öncesinde öğrenciler, deprem anında yapılması gerekenler, doğru tahliye yöntemleri ve okul toplanma alanlarının önemi hakkında bilgilendirildi. Kırşehir’de görev yapan AFAD ekipleri, öğrencilere deprem sırasında doğru davranış biçimlerini göstererek, afet bilincini küçük yaşlarda kazandırmayı hedefledi.
KIRŞEHİR’DE TATBİKAT SENARYOSU
AFAD ekiplerinin koordinasyonunda gerçekleştirilen tatbikatta senaryo gereği bir deprem anı canlandırıldı. Sarsıntının başlamasının ardından öğrenciler, öğretmenlerinin rehberliğinde hızlı ve kontrollü bir şekilde sınıfları tahliye etti. Tüm öğrenciler Kırşehir okul bahçesinde belirlenen toplanma alanında bir araya gelerek tahliye pratiğini uyguladı.
DOĞRU TAHLİYE VE PLANLAMANIN ÖNEMİ
Kırşehir’de gerçekleştirilen tatbikatlar, doğru tahliye pratiğinin öğrenciler tarafından öğrenilmesini sağladı. Afet anında panik yapılmadan belirlenen çıkış yolları ve toplanma alanlarına güvenli şekilde ulaşmanın yolları öğrencilere uygulamalı olarak gösterildi. Aynı zamanda okulun mevcut afet ve acil durum planı test edilerek eksikler tespit edildi ve gerekli düzenlemeler yapıldı.
KIRŞEHİR’DE TOPLUMSAL ETKİ
Okullarda yapılan tatbikatlar, sadece öğrencilerin değil, aile bireylerinin de afet bilinci kazanmasına katkı sağladı. Kırşehir’de öğrenciler aracılığıyla toplum genelinde afet kültürünün oluşması desteklendi. Tatbikatlar, olası afet anlarında panik yerine bilinçli hareket edilmesini sağlayarak, can kayıplarını ve yaralanmaları en aza indirmede kritik rol oynuyor.
KIRŞEHİR’DE AFET HAZIRLIK SÜRECİ
Kırşehir genelinde düzenlenen deprem tatbikatları, okul ve toplum düzeyinde afetlere karşı direnç oluşturma çalışmalarının bir parçası olarak kaydedildi. Öğrencilerin uygulamalı öğrenimi ve toplanma alanlarındaki pratikleri, gelecekte olası deprem senaryolarında güvenli davranış biçimlerinin temelini oluşturuyor.