Kırşehir Lisesi 11.C sınıfı öğrencileri, Coğrafya dersi kapsamında ‘Nüfus artış hızının fazla olması sorun mudur, avantaj mıdır?’ konulu münazara ile bilgilerini ve düşüncelerini sahneye taşıdı. Öğrenciler iki grup halinde, nüfus artışının ekonomi, eğitim, sağlık ve iş gücü üzerindeki etkilerini tartıştı.

Kırşehir Lisesi 11.C sınıfı öğrencileri, Coğrafya dersinde sıra dışı bir tartışma ortamı yarattı. ‘Nüfus artış hızı sorun mu, avantaj mı?’ sorusunu sahneye taşıyan öğrenciler, farklı görüşleriyle sınıfta kıyasıya münazara yaptı. Etkinlik, gençlerin eleştirel düşünme ve ifade becerilerini geliştirmelerine olanak sağladı.

Kırşehir Lisesi 11.C sınıfı öğrencileri, nüfus artışının etkilerini tartışmak için iki grup oluşturdu. Konu, öğrencilerin hem ekonomik hem de sosyal açıdan nüfus artışını değerlendirmelerini sağladı. Bir grup hızlı nüfus artışının olumsuz sonuçlarını öne çıkarırken, diğer grup genç nüfusun avantajlarını savundu.

Bir grup, hızlı nüfus artışının işsizlik, kaynak eksikliği ve çevresel sorunlara yol açabileceğini savundu. Diğer grup ise genç nüfusun ülkenin üretim kapasitesini artırdığı ve ekonomik dinamizme katkı sağladığını vurguladı. Öğrenciler, görüşlerini desteklemek için güncel veriler ve tarihi örneklerden yararlanarak ikna edici argümanlar geliştirdi.

Kırşehirliler Vakfı’ndan burs sonuçları açıklandı
Kırşehirliler Vakfı’ndan burs sonuçları açıklandı
İçeriği Görüntüle

EĞİTİMDE ELEŞTİREL DÜŞÜNMEYİ GÜÇLENDİRİYOR

Münazara sonunda öğretmenler, her iki grubun da güçlü argümanlar ortaya koyduğunu belirtti. Kırşehir Lisesi, bu tür etkinliklerin öğrencilerin topluluk önünde konuşma, ifade ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirdiğini ifade etti.

Kırşehir Lisesi Yetkilileri, katkı ve katılımları için öğrencilerine ve Coğrafya öğretmeni Abbas Atay’a teşekkürlerini iletti. Etkinlik, öğrencilerin akademik bilgi ile pratik düşünme becerilerini bir araya getirmesini sağladı.

Muhabir: BURCU ÖZTÜRK