Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 25–26 Kasım 2025 tarihlerinde düzenlenen II. Maarif Kongresi, eğitim alanında önemli fikirlerin paylaşıldığı bir platform oldu. Kongreye başvurular 17 Ekim–02 Kasım tarihleri arasında alındı ve ülke genelinden toplam 738 öğretmen bildiri gönderdi. Gönderilen çalışmalar, dört farklı tema kapsamında Seçici Kurul tarafından titizlikle değerlendirildi.
SEÇİCİ KURULUN DEĞERLENDİRMESİ
Alanında uzman 106 kişilik Seçici Kurul, başvuruları titizlikle inceleyerek eğitimde yenilikçi, kapsayıcı ve demokratik yaklaşım içeren çalışmaları ön plana çıkardı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda, eğitim politikalarında kardeşlik ve dayanışma teması çerçevesinde hazırlanan bildiriler dikkat çekti. Kırşehir’den katılan çalışmalar, hem özgün içeriği hem de sunum kalitesi ile jüri tarafından öne çıkarıldı.
KIRŞEHİR ÖĞRETMENLERİNDEN ÖNEMLİ BAŞARI
Kırşehir Ölçme Değerlendirme Merkezi Fen Bilimleri Öğretmeni Hasan Altuntaş ve Sıddık Demir Anadolu Lisesi Okul Müdürü Recep Tekinarslan tarafından hazırlanan “Cumhuriyet’in İlk Yıllarından Günümüze Eğitim Politikalarında Kardeşlik ve Dayanışma Söylemleri” başlıklı çalışma, ilk 12 bildiri arasına girerek sözlü sunum hakkı kazandı. Sunum Hasan Altuntaş tarafından gerçekleştirildi ve Kırşehir eğitim camiasının gurur kaynağı oldu.
Söz konusu çalışma, 21. Yüzyılda eğitimde demokratikleşme sürecinin önemine dikkat çekti. Engellerin kaldırılması ve özgürlüklerin genişletilmesi teması çerçevesinde hazırlanan proje, Kırşehirli öğretmenlerin Cumhuriyet’in ilk yıllarından günümüze kadar süregelen eğitim politikalarını analiz ederek kardeşlik ve dayanışma kavramlarını güncel eğitim yaklaşımlarıyla harmanladı.
KIRŞEHİR’İN EĞİTİMDE YERİ
Kırşehir’den gönderilen bu bildiri, ilin eğitimdeki etkin rolünü bir kez daha ortaya koydu. Öğretmenler, hem akademik bilgi birikimlerini hem de yerel eğitim deneyimlerini paylaşarak, Türkiye genelindeki eğitim tartışmalarına katkı sağladı. Kongre süresince yapılan sözlü sunumlar, katılımcılar tarafından yoğun ilgi gördü.
Kırşehirli öğretmenler, eğitimde ulusal çapta tanınma fırsatı bulurken, çalışmalarına destek veren idareci, öğretmen ve öğrencilerine teşekkürlerini iletti. Kongre sonunda elde edilen başarı, Kırşehir eğitim camiasında moral ve motivasyon kaynağı oldu.




