BİL Okulları Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu, “Bütünsellik: Ruh, Beden, Zihin” temasıyla 2.ci gününde Antalya'da ülke çapında büyük bir buluşmaya dönüştü. Türkiye genelinde 2.36 öğretmenin katılım sağladığı sempozyuma Kırşehir’den de 35 öğretmen yer aldı.
Programda bir çok ünlü ve sanatçıların yanı sıra eğitimde marka olan isimler bir araya geldi ve yapay zekânın eğitim yaşamındaki rolü, sürdürülebilir eğitimin çevresel olduğu kadar zihinsel ve kültürel bir farkındalık gerektirdiği yönünde değerlendirmeler paylaşıldı. Açılış konuşmasını yapan Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu, İyi Bir Eğitim Platformu Kurucusu ve TÖDER Başkan Yardımcısı Ümit Kalko, kaliteli eğitimin temelinin sağlam temellere dayandığını belirterek, “Bir ağacın kökleri ne kadar derindeyse fırtınalara o kadar dayanıklıdır” sözleriyle eğitimin ülke geleceği açısından taşıdığı değeri vurguladı.
KIRŞEHİR’DEN KATILAN ÖĞRETMENLERDEN EĞİTİME BÜTÜNCÜL BAKIŞ
Kırşehir Bil Koleji Kampüs Müdürü Akın Akıner, programın sonunda yaptığı açıklamada sempozyumun eğitimciler üzerindeki etkisine dikkat çekti. Akıner, bütünsellik temasıyla yürütülen çalışmaların büyük bir eğitim ailesini bir araya getirdiğini belirterek emeği geçen yöneticilere teşekkür etti.
Müzik Öğretmeni Fatma Öz, "Müzik öğretmeni, sadece nota öğreten bir kişi değildir; öğrencinin duygusal, sosyal ve estetik gelişimini şekillendiren bir rehberdir.
Eğitimde kalite, bilgiyle birlikte yüreğe dokunabilmekle ölçülür. Müzik öğretmeni bunu yapabilen en özel eğitimcilerden biridir.
Bir sınıfta müzik varsa, disiplinle yaratıcılık, bilgiyle duygu buluşur. Öğrenciler ritimle öğrenmeyi, sesle kendini ifade etmeyi, birlikte üretmeyi keşfeder.Müzik öğretmeninin eğitime kattığı kalite; çocukların sadece kulağında değil, kalbinde de iz bırakır. Çünkü müzik, eğitimin sesidir; öğretmeni ise bu sesi anlamlı kılan insandır diyen Öz,eğitimde kalitenin bilgiyle birlikte öğrencinin yüreğine dokunabilmekle anlam kazandığını dile getirdi.
Akgündüz,"Eğitim, insanın kendini yeniden keşfetmesidir.Bil Koleji olarak biz, sadece bilgi aktarmıyor; düşünen, sorgulayan ve geleceği şekillendiren bireyler yetiştiriyoruz.
Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu ile amacımız, öğrenmenin sürekliliğini ve kalitesini geleceğe taşımak”dedi.Çünkü biz inanıyoruz; gerçek değişim, nitelikli ve sürdürülebilir eğitimle başlar"vurgusunu yaptı.
ÖĞRETMENLERDEN MESLEKİ GELİŞİM VE GELECEK VİZYONU
Kırşehir Bil Koleji İlkokul Öğretmeni Figen Akın, sempozyumun mesleki gelişimde büyük katkı sağladığını, öğretmen dayanışmasını güçlendirdiğini açıkladı.Sürdürülebilir eğitim sempozyumunun mesleki gelişimimize büyük katkı sağladığına inanıyorum. Çünkü SES 2025; öğretmenlerin dayanışmasını güçlendirdi, eğitimde yenilikçi ve duyarlı bir bakış açısı kazandırdı. Geleceğe yön veren eğitim anlayışlarını paylaşıldı , iyi örnekleri görmek açısından son derece değerliydi”dedi.
İngilizce Öğretmeni Rukiye Solak, ,”Eğitim bir süreçtir. Akademik başarı dışında sabır, fedakarlık ve özveri ister. Bil Koleji ailesi olarak sürdürülebilir eğitim sempozyununa katılım sağladık. Çocukların bilişsel, duyuşsal her açıdan nasıl geliştirmemiz gerektiğine dair çok güzel fikirler elde edinip yeni ve yaratıcı bakış açıları kazandık. Bu yeni bakış açıları ve fikirlerle beraber kendimizi daha iyi bir şekilde geliştirip daha mutlu, başarılı bir nesil yetiştirmeyi hedefliyoruz”dedi.
Fen Bilimleri Öğretmeni Mehmet Fidan, ,”Eğitimin temel hedefi insandır. İyi insan olmaktir. Sürdürülebilir eğitim sempozyumu tamda bu konuyu temel alarak ruh zihin ve beden üçgeninde insanın varoluş sebebini çok iyi irdeletti bizlere, aslında yeni müfredat da tam bu konuda bizlere rehberlik etmektedir. Erdemli insan Türk Milli Eğitim politakisinin temelini olusturmaktadir. Bu eğitim semineri erdemli insan nedir sorusuna aradığımız cevabı bulmamiz da yetkin kişilerin anlatımi çok yardimci oldu. Anlaşılır hale getirdi”dedi.
Fen Bilimleri Öğretmeni Alper Şahin ise sürdürülebilirliğin bilimsel verilerle somutlaşabileceğine dikkat çekerek şu sözlere vurgu yaptı.Katıldığım Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu, fen bilimleri dersinin sadece akademik bir zorunluluk değil, gezegenin hayatta kalması için hayati bir araç olduğunu bir kez daha kanıtladı. Sürdürülebilirlik, soyut bir temenni olmaktan çıkıp, ancak fen bilimlerinin sunduğu veri analizi, enerji dönüşümleri ve ekolojik denge kanunlarıyla somutlaşabilir. Bir fen öğretmeni olarak laboratuvarda attığımız her tohumun, öğrencilerimize kazandırdığımız her bilimsel bakış açısının, aslında daha yaşanabilir bir dünya için atılmış en sağlam temel olduğunu bu eğitimle çok daha net gördüm”dedi.
Rehber Öğretmen Elçin Torun Kaçan, bütüncül eğitim anlayışının öğrencilerin yaşam boyu öğrenme becerilerine önemli katkı sunduğunu açıkladı.Kaçan,"”Katıldığımız ‘Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumunda’ sürdürülebilir bir geleceğin ancak bütüncül bir eğitim anlayışıyla mümkün olabileceği vurgulandı.
Sürdürülebilir bir eğitim anlayışı, öğrencilerin yaşam boyu öğrenme becerilerini güçlendirirken; topluma, çevreye ve insana duyarlı bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Rehberlik hizmetleri de bu sürecin önemli bir parçası olarak, öğrencilerin kendilerini tanımalarına, sorumluluk bilinci kazanmalarına ve bütüncül bir bakış açısı geliştirmelerine katkı sunar.
Bu sempozyum, bir rehber öğretmen olarak mesleki gelişimime önemli katkılar sağlamış, eğitimde yenilikçi ve sürdürülebilir yaklaşımlara dair farkındalığımı artırmıştır”dedi.
İngilizce Öğretmeni Burcu Naciye Nalçakan,
Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu’na katılarak eğitimde sürdürülebilir yaklaşımlar hakkında çok değerli bilgiler edindim. Farklı bakış açıları ve paylaşım dolu oturumlar, hem bana hem de eğitim anlayışımıza büyük katkı sağladı. Çocukların öğrenme süreçlerini destekleyen, yaratıcı ve kapsayıcı yöntemler hakkında fikirler edinmek, eğitimde kaliteyi ve farkındalığı artırmak açısından oldukça değerliydi. Gerçekten verimli, ilham verici ve motive edici bir deneyim oldu.
Kırşehir Bil Koleji olarak, bu tür etkinliklerde yer almak eğitim vizyonumuzu güçlendirmeye ve öğrencilerimize daha etkili, bilinçli ve sürdürülebilir bir öğrenme ortamı sunmaya devam ediyor”dedi.
KIRŞEHİR’İN EĞİTİM VİZYONUNA KATKI
Tarih Öğretmeni Sümeyra Arslan,”Dünya hızla değişiyor. Doğal kaynaklarımız tükeniyor, iklim değişikliği etkilerini her geçen gün daha fazla hissettiriyor. İşte tam bu noktada, geleceğimizi şekillendirecek en güçlü araç yine eğitim oluyor. Ama sıradan bir eğitim değil; sürdürülebilir eğitim.
Sürdürülebilir eğitim, sadece bilgi aktarmakla kalmaz; insanlara doğaya, topluma ve ekonomiye karşı sorumluluk bilinci kazandırır. Bu eğitim anlayışı, öğrencileri hem çevreyi koruyan hem de adil, duyarlı ve bilinçli bireyler haline getirir. Çünkü artık sadece “ne öğrendiğimiz” değil, “öğrendiklerimizi nasıl kullandığımız” da önemlidir.
Kırşehir Bil Koleji öğretmenleri olarak Antalya da düzenlenen sempozyum ile tiyatro , tarih, edebiyat, spor gibi pek çok alanda hizmet etmiş uzman isimlerle birlikte yer alarak öğrencilerimizle paylaşmak için heybemizi doldurduk”dedi.
sürdürülebilir eğitimin toplumsal sorumluluk bilincini güçlendirdiğini ifade etti.
Okul Öncesi Öğretmeni Zehra Beyza Çakır, ,”Katıldığımız Sürdürülebilir Eğitim Sempozyumu, geleceğe yön veren eğitim anlayışlarını paylaşmak ve çevreye duyarlı bireyler yetiştirmenin önemini vurgulamak açısından büyük bir değer taşımaktadır. Bu sempozyum, eğitimin sadece akademik değil, aynı zamanda toplumsal ve çevresel bir sorumluluk olduğunu bir kez daha hatırlatmıştır. Bil Koleji olarak bizler, sürdürülebilirlik bilincini eğitimimizin merkezine alarak öğrencilerimize doğaya saygılı, bilinçli ve duyarlı bir bakış açısı kazandırmayı hedefliyoruz”dedi.Çakır,sempozyumun çevreye duyarlı bireyler yetiştirme açısından büyük önem taşıdığını belirtti.
Kırşehir Bil Koleji kampüsü yönetici ve öğretmenleri, bütünsellik temalı sempozyumu güçlü bir birliktelik ve önemli kazanımlarla tamamladıklarını ifade ederek katkı sunan tüm eğitimcilere teşekkür etti.