Genel

AYDES Masabaşı Tatbikatı gerçekleştirildi, müdahale kapasitesi ölçüldü

Kırşehir AFAD, AYDES Masabaşı Tatbikatı ile kriz yönetimi süreçlerini test ederek, kurumlar arası iletişim ve koordinasyonu güçlendirdi. Tatbikat, olası afetlere hızlı ve organize müdahale hedefiyle gerçekleştirildi.

Abone Ol

Kırşehir İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD) koordinasyonunda, Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) çerçevesinde AYDES (Afet Yönetimi ve Karar Destek Sistemi) Masabaşı Tatbikatı başarıyla gerçekleştirildi. İl AFAD Müdürü Uğur Olgun’un başkanlığında yapılan tatbikata tüm afet grupları katıldı. Tatbikatta, gerçek bir afet senaryosu üzerinden hareket edilerek kriz anında yürütülmesi gereken işlemler test edildi ve katılımcıların müdahale kapasitesi ölçüldü.

Kırşehir İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD) tarafından Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) çerçevesinde AYDES (Afet Yönetimi ve Karar Destek Sistemi) Masabaşı Tatbikatı düzenlendi. Kırşehir İl Afet ve Acil Durum Müdürü Uğur Ongun başkanlığında gerçekleştirilen tatbikat, gerçek bir afet senaryosu üzerinden kriz yönetimi süreçlerinin test edilmesini, kurumlar arası iletişim ve koordinasyonun gözden geçirilmesini sağladı.

Katılımcılar, AYDES sistemi üzerinde bilgi paylaşımı, kaynak yönetimi, görev atama ve karar alma mekanizmalarını uygulamalı olarak deneyimleyerek, olası afet durumlarına hazırlık düzeylerini değerlendirme fırsatı buldu. Tatbikat sayesinde, müdahale süreçlerinin yeterliliği ve etkinliği test edilirken, eksiklikler tespit edilip iyileştirme alanları belirlendi.

MASABAŞI TATBİKATI İLE KRİZ YÖNETİMİ TEST EDİLDİ

Gerçekleştirilen tatbikat hakkında Kırşehir İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, şu açıklamayı yaptı:

“Afet ve acil durumlara hazırlık amacıyla Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) kapsamında gerçekleştirilen AYDES (Afet Yönetimi ve Karar Destek Sistemi) Masabaşı Tatbikatı, İl AFAD Müdürümüz Sayın Uğur Olgun’un Başkanlığında tüm afet gruplarının katılımı ile yapıldı.
AYDES Masabaşı Tatbikatı ile: Gerçek bir afet senaryosu üzerinden hareket edilerek, kriz anında yürütülmesi gereken işlemler belirlenir.

AYDES üzerinden bilgi paylaşımı, kaynak yönetimi, görev atama ve karar alma süreçlerinin uygulanabilirliği değerlendirilir.

Katılımcıların sistem üzerindeki yetkinlikleri, doğru ve zamanında müdahale kapasitesi gözlemlenir.

Kurumlar arası iletişim ve iş birliği eksiklikleri tespit edilerek iyileştirme alanları belirlenir.
Bu sayede, müdahale sürecinde yer alacak eylemlerin uygunluğu, yeterliliği ve güncelliği test edilerek, olası bir afet anında tüm paydaşların hızlı, etkili ve organize şekilde müdahale edebilmesi hedeflenmektedir.”