Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Yükseköğretim Kurulu’nun 2030 Vizyonu doğrultusunda öğrenci merkezli eğitimi güçlendirmek için kapsamlı bir müfredat güncelleme sürecini tamamladı. Üniversite bünyesinde 95 programın ders içerikleri yenilenirken, dijital yeterlilik, yapay zeka, sürdürülebilirlik, etik değerler ve girişimcilik gibi temalar müfredata entegre edildi. Süreçte bölüm başkanları, öğretim elemanları ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı aktif rol aldı.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) ‘2030 Vizyonu’ doğrultusunda yükseköğretimde kalite odaklı dönüşümü desteklemek amacıyla başlattığı kapsamlı müfredat güncelleme sürecini tamamladı. Üniversite bünyesindeki 50 önlisans ve 45 lisans programının ders içerikleri yenilenerek toplam 95 program modern eğitim standartlarına uygun hâle getirildi.
Program tasarımlarında yeterlilik temelli yaklaşım esas alınırken, Ulusal Çekirdek Program (UÇEP) standartları ve Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) ile tam uyum sağlandı. Öğrenci iş yükü ve Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) ilkeleri doğrultusunda kredilendirme süreçleri de yeniden revize edildi.
GÜNCELLEME SÜRECİNE KATKI SUNANLARA TEŞEKKÜR
Sürece Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi’nin bölüm başkanları, öğretim elemanları, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı personeli ve Eğitim Komisyonu üyeleri aktif katılım sağladı. Ders içerikleri, dijital yeterlilik, yapay zeka, sürdürülebilirlik, kariyer planlama, etik değerler ve girişimcilik gibi temalarla güncellenerek müfredata eklendi.
Çalışmalara sağladıkları katkılardan dolayı Eğitim Komisyonu üyeleri ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı personeline Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Musa Özata teşekkür belgelerini takdim etti. Özata, “Bu süreç, öğrencilerimizi çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatmayı hedefleyen kapsamlı bir dönüşümün parçasıdır” dedi.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, YÖK 2030 vizyonu doğrultusunda öğrenci merkezli ve nitelikli eğitimi güçlendirmeye kararlılıkla devam ediyor. Müfredat güncelleme çalışmaları, öğrencilerin mesleki ve akademik becerilerini artırırken, üniversitenin eğitimdeki kalite standartlarını da yükseltiyor.